Annons:
Etikett25-festplatsen-off-topic
Läst 1397 ggr
Rita-S
2010-06-25 14:21

International dag för ursprungsfolk

Den 9 augusti skal vi nog fira här inne på sajten, då är det den oficiella dagen för ursprungsfolk! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
sissie
2010-06-26 18:18
#1

Det behöver vi uppmärksamma. Finns det någon som vet om några fester, sammankomster eller annat denna dag?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
2010-06-26 21:02
#2

jag har ingen aning faktisk, ser inte ut som pow wow's är planerat just denna dag enligt google iaf. Dagen blv innförd av FN i 1994 så dom har ju haft några år på sig att komma i gong med traditioner då skulle man tycka.

Expert Mechanism on the Rights of Indigenous Peoples kommer uppmärksamma denna dagen på öppningen av sin session den 10e augusti tex.

Garma fästivalen är från 6 till 10 augusti, och kommer säkerligen uppmärksamma det då temaet är 'indigenous'  grejs hela vägen

Den andra Jozi Book Fair är 7-9 augusti

Någon konferens om Engaging Indigenous Communities: Resources, Rebellions, and Resurgence hålls i Canada från 9 till 13 augusti

Cilver CIty Aurora går den 5 till 9 augusti och tar med sig aboriginal konst på vägen

'Ursprungsfolks'Rugby spelas 7-9 augusti

9 august är även en flaggdag för samerna, och sametinget bådet i Norge och Sverige har någon form av markering på denna dagen. JAg lyckas dock inte hitta något program helt än!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sissie
2010-06-26 22:21
#3

Det är ett tag kvar till dess så vi får hålla ögonen öppna.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: