Annons:
Etikett25-festplatsen-off-topic
Läst 1516 ggr
sissie
7/13/10, 1:26 PM

Ett med naturen

Alla har säkert hört att indianer och naturfolk lever "ett med naturen". Alltså tar inte mer än vad man behöver och ger tillbaka det man kan.

Men nu tror jag det är dags att leva "ett FÖR naturen". Att mänskligheten tar mindre av naturen och ger mer tillbaka. Inte alltid så lätt.

Naturfolkens sätt att leva av naturens tillgångar är något som är viktigt att ta tillvara.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Rita-S
7/25/10, 1:13 PM
#1

Hör hör! Detta håller jag helt med i vet jag. Lev gjärna med naturen men vi bör stå samlad för den med!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sissie
7/25/10, 9:04 PM
#2

Japp. Varje sak man gör och varje beslut man tar bör man tänka på vad det kan medföra naturen. Återvinning står högt i kurs här hemma. Varje lite pappersbit och plast eller metallbit hamnar i återvinningen.

Havssalt istället för salt från gruvor m m.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
7/25/10, 9:38 PM
#3

jag gråter, för vi har ingen återvinning i föreningen :( Men så fort min lilla gård är till går maträster till grisen som i gamla dagar, papper och sådan återvinns, glas, plast och ALLT! Då skal jag ha egen återvinning! Finns inget utrymme för det nu, fast jag forsöker att köpa mat som inte är innplastat utan i pappersomslag eller inget alls, ekologisk mat, forsöker att enbart handla inn det jag behöver och tvättar plastpåser och användar dom på ny igjen och igjen, tygkasse til mataffären och så vidare

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
8/1/10, 12:37 AM
#4

Här runt där vi bor är det en hel del slarv… Om återvinning

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
8/1/10, 1:17 AM
#5

Det är svårt att påverka andra till det bättre, men man kan göra sitt eget bästa. Återvinna är ett bra sätt.

Idag återvann jag faktiskt tre bitar sallad. Den där rotdelen som folk bara brukar slänga bort. Tiggde till mig några av en restaurang till våra syrsor och zophobas på jobbet. Dom bara älskade dem.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
8/1/10, 1:49 AM
#6

Kan tro det blev party i deras " burkar"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
sissie
8/1/10, 12:01 PM
#7

Oja. De gluffsade som bara den.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
8/1/10, 1:34 PM
#8

Härligt kan jag tro:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: