Annons:
Etikett18-information-och-hemsides-tips
Läst 1899 ggr
Rita-S
2010-08-01 02:04

Ursprungsfolk i augusti månad!

Nu som Augusti knackar på våran dörr vore det kanske roligt med en tråd om saker som händer under denna månad :)

5 augusti, Sydney, Australia, "Consultation on Indigenous Drug & Alcohol Issues"

9 augusti är den internationella dagen för ursprungsfolk.

11-13 august, Panama City, Panama, ett "capacity building workshop" för latinamerikanska och karibiska ursprungsfolk.

17-19 augusti är det en gathering för ursprungsfolkets sivila rättigheter vid Lincoln Memorial i Washington DC.

18-20 august, EcoHealth 2010 Conference, där dom blant annat kommer ta upp ursprungsfolks och minoritetgruppers perspektiver på "biodiversity", vad nu det skulle vara på svensk :)

22-25 augusti, "9th World Indigenous Women and Wellness Conference" i Darwin, Australia

Detta är vad jag kom över så långt!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
sissie
2010-08-01 11:46
#1

Det händer en del i augusti. Jag får lov att kika närmare på några av dem.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
2010-08-02 23:39
#2

FN:s kommissarie för mänskliga rättigheter satte i augusti 1982 upp en arbetsgrupp för ursprungsfolk (WGIP) för att lyssna på ursprungsfolkens problem och arbeta för deras rättigheter. År 2002 etablerades FN:s permanenta forum för ursprungsfolk.

Saxat från Wikipedia :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2010-08-02 23:45
#3

Den 23 augusti är internationella dagen till minne om avskaffandet av slaveriet och slaveriet själv, kanske inte riktig ursprungsfolk men på samma tid högst relevant :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2010-08-02 23:46
#4

Samisk kulturscentrum i Östersund innvigdes i augusti 2005, historisk rolighet!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
2010-08-02 23:48
#5

#3 Den dagen kommer jag att komma ihåg, fyller år på samma dagOskyldig

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2010-08-02 23:48
#6

Den 8 augusti är det tracking-kurs på lidingö i stockholm :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
medde
2010-08-02 23:53
#7

Låter intressant, ska kolla in den länken. "Ön ligger ju när också

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2010-08-03 00:29
#8

Den 23 augusti måste vi hitta på något här på sajten. Uppmärksamma den dagen.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: