Annons:
Etikettsydamerikas-folk
Läst 1547 ggr
Rita-S
8/5/10, 6:29 PM

5 augusti i historien

"On this day: In 1838 the second groupd of Cherokee people forcibly removed from their lands to Indian Territory (present-day Oklahoma) arrived. Of the 875 who originally left Ross's Landing (Chattanooga, Tennessee), only 602 survived the journey, which has come to be known as the Trail of Tears."

Översatt: I 1893 blev den andra gruppen Cherokee indianers tvångsförflyttat fra sina landsområden till Indianer territorier (Oklahoma i dag) och ankom denna dag. Av dom 875 som lämnade Ross's Landing (Chattanooga, Tennessee) var det enbart 602 som överlevde resan, som numera är känd som Tårarnas spår

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
sissie
8/6/10, 1:01 PM
#1

Ytterligare ett deppigt datum för indianerna. Jag har aldrig gillat reservaten. Om man ska göra ett reservat så kan dom ju göra det där de har sin mark.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
8/6/10, 2:48 PM
#2

Jo men det var ju den fruktbara jorden som O Stora Vita Mann ville ha till sig själv du vet! Det kan man ju då inte tillåta, att urinnvånarna får behålla den inte!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sissie
8/6/10, 9:16 PM
#3

Usch för den vite mannen.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: