Annons:
Etikettnordamerikas-folk
Läst 1762 ggr
Rita-S
8/12/10, 2:42 PM

11 Augusti i Historien

"On This Day: In 1978 the American Indian Religious Freedom Act (AIRFA) was enacted by Congress. It was created to protect and preserve the traditional religious rights and cultural practices of American Indians, Eskimos, Aleuts, and Native Hawaiians. These rights include, but are not limited to, access of sacred sites, freedom to worship through ceremonial and traditional rights and use and possession of objects considered sacred."

Översatt: I 1978 blev AIRFA klubbat gjennom av kongressen, American Indian Religious Freedom Act, översatt till lagen om Amerikanska Indianers religiösa frihet. Denna blev till för att skydda och bevara dom traditionella religiösa rättigheterna och kulturella sedvänjor för dom amerikanska indianerna, eskimoerna, Aleuterna och urinvånerna i Hawai. Dessa rättigheter inkluderar, men är inte bunden till, tillgong på heliga platser, frihet att dyrka genom ceremoniella och traditionella rättigheter och användning och innehav av föremål anses heliga.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
medde
8/14/10, 12:22 AM
#1

Intressant, nu måste jag kila iväg och läsa dom andra

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
8/14/10, 12:50 AM
#2

En bra lag de genomförde. Man ska få ha sin egen religion.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
8/14/10, 12:19 PM
#3

Absolut tycker jag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: