Annons:
Etikettnordamerikas-folk
Läst 1782 ggr
Rita-S
8/23/10, 10:24 PM

20 Augusti i Historien.

"On This Day: In 1794 the Battle of Fallen Timbers took place, which was the final battle of the Northwest Indian War, a struggle between American Indian tribes affiliated with the Western Confederacy and the United States for control of the Northwest Territory (an area bounded on the south by the Ohio River, on the west by the Mississippi River, and on the northeast by the Great Lakes). The battle, which was a decisive victory for the United States, ended major hostilities in the region until Tecumseh's War and the Battle of Tippecanoe in 1811."

Översatt: I 1794 sto slaget vid Fallen Timbers, den sista kampen i nordvästens Indianer-krig, en kamp mellan amerikanska indianstammar anknutna till den västra konfederationen och USA för kontroll av Northwest Territory (ett område som avgränsas i söder av Ohio River, i väster av Mississippi-floden, och på den nordöstra av de stora sjöarna) . Striden, som var en avgörande seger för USA, avslutade stora stridighetern i regionen tills Tecumseh Krig och slaget vid Tippecanoe 1811.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
sissie
8/23/10, 11:28 PM
#1

Hoppsan. Tror ett par siffror hamnade fel. Nåja. Intressant läsning. Tänk att folk ska slåss om mark. Mark som borde tillhöra indianerna.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
8/23/10, 11:30 PM
#2

hihi där kan man se :D Tur någon har ögonen med sig :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: